čtvrtek 17. ledna 2019

Pololetní práce- hodnocení

Pololetní práce jsem volila už hotové z učebnice M ( pouze jsem změnila čísla, všechny příklady jsme počítali ve škole společně před písemkou) a PS ČJ. Nechala jsem i hodnocení, které je vyzkoušené z několika škol, abych měla srovnání. Obě práce byly časově náročné, ale děti jsou už v 5.třídě, měly by si tedy zvyknout na delší a náročnější úkoly. Během celého půlroku si každý mohl nasbírat dostatek pěkných známek, pololetní práce by měla ovlivnit pouze nerozhodné známky.
V českém jazyce dokonce v posledních 14 dnech mohli všichni dostat 3 jedničky - báseň, slovní projev (1 min), čtenářský deník. V matematice mají děti možnost získat několik jedniček za práci v hodině ( ti nejaktivnější získali kolem šesti jedniček).
   Největší problém třídy vidím stále (u většiny) v gramatických jevech ( vyjmenovaná slova + příbuzná; shoda přísudku s podmětem). Aspoň 3 x týdně procvičujeme tyto jevy v hodinách
( ofocené papíry, PS). Kdo s tím má tedy pořád problém, musí procvičovat i doma, nejlépe si najít procvičování na internetu, to baví děti nejvíce. Také je velký problém ve čtení s porozuměním, které se projevilo v pololetní práci, většina žáků nečte zadání důkladně, odpovídá na něco jiného než bylo zadání v otázce. Tady platí jediná rada, číst, číst a číst.

Ať máte srovnání:
ČJ - známky z pololetní práce - počet žáků
        1 - 3 žáci, 2 - 7, 3 - 10, 4 - 5
M -   1 - 4 žáci, 2 - 12, 3 - 6, 4 - 3
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat